Følgere

onsdag 31. oktober 2012

Oppskrift på hjemmelagd ansiktsmaske =)

Hei jenter og maybe boyzz!!!!

I dag vil jeg skrive om en kjempe deilig ansiktsmaske som jeg lærte å lage.
Den kommer fra India, den hjelper mot uren hud, "acne", sorte ringer under øyne, rynker.. 
Jeg har slitt mye med uren hud, acne, og sånt... men etter jeg begynte å bruke dette så har det
blitt mye bedre.
Skal dele oppskriften med dere, så dere får prøvd den og kommentert litt..
Synes det er spennende med andre meninger =)

Du trenger:

* Kikkertermel
* 100% Mandel olje
* Gurkemeie
* H- melk
* Skål /  T-skje / S - skje

Sånn lager du den:

2ss kikkertermel oppi skålen, så tar du 1 ss mandel olje, og 1/2 ts gurkemeie, blander alt sammen og
til slutt tar du litt melk oppi til du får en blanding så er litt tykk, siden den skal sette seg fast i ansiktet.
Den skal ikke være rennende, hehe! dvs: jevn masse!!

Du smører dette over hele ansiktet, pass på å ikke få det i øyne og ovenfor øyne. Kan også brukes i halsen.
Du lar det være på i 20 min. å vasker det bort med en vaske duk i varmt vann. Husk å rense ansiktet før du tar masken på, dvs: av med sminke :-)
Denne masken kan du bruke 2 ganger i uken om du ønsker det.


* et lite tips... en kopp varm melk med 1ts gurkemeie for dagen er sundt! (selv om ikke smaken er den beste)
Kan skrive litt om Gurkemeie en annen dag.


Håper dere likte dette, << want some comments, please >> :-)

* Legger opp et bilde av masken, er klar for bruk nå :-P




xoxo miss pinky :-*




4 kommentarer:

  1. spennende, har troen på denne masken siden den har naturlige ingridienser :)! skal prøve ut en dag !

    SvarSlett
  2. Tusen takk :-) du får si hvordan det gikk :-)

    SvarSlett
  3. Genialt :-) Har lagd en maske med spirulina og avokado en gang. Kanskje jeg burde teste denne også!?

    Håper du får en SUPER dag!

    SvarSlett
  4. Hei Christine!

    Supert... gi meg en lyd når du har gjort det, så sier du hva du tenker om den :)

    spirulina og avokado? aldri hørt om, men har hørt om avokado både til håret og ansikt.

    Ha en kjempe fin dag videre ^^

    SvarSlett